Jak přidat Messenger chat na svůj web a eshop.

by | May 1, 2020 | Podpora

Pokud na dotaz v chatu na webu nemůžete reagovat okamžitě, můžete odpovědět později.

Odpovíte návštěvníkovi přímo do jeho mobilu do aplikace Messenger a to bez jeho předchozí registrace a získávání mailové adresy v chatovacím okně.  

Chatgo přináší Messenger zákaznický chat od Facebooku pro váš web a eshop.  zákaznický chat propojuje web a Messenger od Facebooku.

 

Jak přidat Messenger zákaznický chat na vaše webové stránky nebo eshop?

1)  Nejprve budete potřebovat veřejně publikovanou facebookovou stránku a tu připojíte k chatu. Podrobný návod naleznete zde.

 

2) V administraci Chatgo v sekci kód na stránku povolte doménu webových stránek, na které chcete Messenger chat umístit. Zadejte název domény a stiskněte tlačítko povolit. Uveďte také všechny subdomény např. obchod.elektro.cz, www.elektro.cz atd..

Povolené domény lze spravovat také přímo v nastavení vaší facebookové stránky.

  1. Přejděte na Facebook.com
  2. Najděte vaší stránku
  3. Přejděte do nastavené vaší stránky
  4. Sekce pokročilé zprávy -> Domény přidané na seznam povolených

3) Když máte povolenou doménu webu, vložíme do něj kód, který zobrazí chat.

 

V sekci kód na stránku naleznete kód chatu, který je nutné vložit do všech vašich webových stránek, kde chcete chat zobrazit. Kód vložte mezi tagy <head> a </head>.

 

4) V administraci chatgo zbývá chat veřejně publikovat. 

 

 Nyní přejděte na adresu vašich stránek nebo eshopu a chat se vám bude zobrazovat v dolním pravém rohu.

 

Instalace do WordPressu

 

Pokud využíváte redakční systém WordPress, tak je možné využít některý z pluginů pro vkládání skriptů do webových stránek.

Já využívám plugin  Insert Headers and Footers.

Nainstalujte plugin a vložte chatgo kód do sekce headers.

 

Instalace do eshopu ByznysWeb.cz

 

Pokud využíváte redakční systém od poskytovatele webových stránek a eshopů ByznysWeb.cz, tak je možné vložit kód, který zobrazí chat jako HTML blok vaší stránky.

V administraci Chatgo v sekci kód na stránku naleznete kód chatu, který je nutné vložit do globální hlavičky jako HTML blok.

 

Nastavení v administraci ByznysWeb.cz

1) Vyberte libovolno stránku,

2) Vyberte přidat nový blok.

3) Vyberte HTML kód pro oblast hlavička

4) Vložte zkopírovaný chatgo kód a uložte.

5) V kartě “Nastavení bloku” zvolte blok jako globální. Chat bude zobrazovat na všech stránkách.

  

Jak nastavit vzhled

 

1. Přejděte do sekce šablony chatů.

2. Pro různé části webu můžete mít jinou šablonu chatu – tzn. že lze definovat různé jazyky, texty v bublině, barvy chatu a automatické zprávy.

3. Seznam obsahuje zatím pouze  výchozí chat pro celý web. 

(Pozn. Můžete zvolit vytvořit novou šablonu chatu a definovat si vlastní chat.)

4. V záložce nastavení chatu lze definovat jazyk, barvu a další atributy chatovacího okna. Nastavte chat tak, aby odpovídal vašemu brandu.

5.  Lze nastavit zda se uživateli má zobrazovat pouze ikona Messengeru nebo celá bublinka s textem.  Vyskakovací bublina se návštěvníkovi zobrazuje do té doby, než s Vámi zahájí první konverzaci. Následně se mu zobrazuje konverzace s Vámi na celém webu a to po dobu 24 hodin.

Byl tento článek užitečný? Potřebujete poradit?

 

Napište mi do chatu nebo na support@chatgo.cz.

 Přátelská podpora je skvělý marketing. 

Chatgo jsem vytvořil s cílem umožnit brandům komunikovat se zákazníky tak, jak lidé komunikují se svou rodinou a přáteli. Jednoduše, přes mobil, přes Messenger.

Zdeněk Dušátko
Autor projektu Chatgo

 

Oslovte návštěvníky vašeho webu ještě dnes.