Jak přidat Cenu na dotaz do eshopu od Shoptetu?
1) Nejprve naistalujte doplněk Cena na dotaz do vašeho e-shopu. Instalaci proveďte zde a následně přejděte do nastavení doplňku přímo v administraci Shoptetu. Propojení -> Cena na dotaz
2) Nastavte produkty, které chcete mít s cenou na dotaz.
Cena na dotaz se zobrazí pro každné zboží s cenou od 99 999 999.
- Přejděte do sekce Produkty -> Přehled
- V tabulce najděte produkt, u kterého chcete mít cenu na dotaz.
- V detailu produktu zvolte záložku Ceník.
- V sekci Cena v kolonce Cena zadejte hodnotu 99999999 a do kolonky Cenový koeficient zadejte hodnotu 999 a uložte. Cenový koeficient je důležitý pro správnou funkčnost doplňku při různých variantách zobrazení ceny s DPH/bez DPH nebo zobrazení ceny ve více měnách v rámci jednoho eshopu.
- Pozor, v sekci Top 10 produktů se změna ceny projeví se zpožděním až několik hodin.
- Pozor, doplněk dočasně zobrazuje cenu na dotaz i pro zboží s cenou 0. Jedná se o původní nastavení doplňku a tato vlastnost bude v budoucnu odebrána.
V případě, že váš produkt má více variant, tak v sekci Ceník v tabulce vyberte variantu, u které chcete mít cenu na žádost.
Klikněte na její název a ve vyskakovací okně na kartě Ceník zadejte do kolonky Cena hodnotu 99999999 a do kolonky Cenový koeficient zadejte hodnotu 999 a úplně dole ve vyskakovacím okně dejte uložit.

3) Nastavte texty ceny a tlačítka
– Přejděte do nastavení doplňku přímo v administraci Shoptetu. Propojení -> Cena na dotaz
– Pro každý jazyk vašeho eshopu si můžete upravi text tlačítka, který se bude zobrazovat místo tlačítka “Vložit do košíku”.
– Pro každý jazyk vašeho eshopu si můžete upravi text, který se bude zobrazovat místo ceny u produktu s cenou od 99 999 999.
4) Doplněk lze vypnout a znovu zapnout přímo v nastavení doplňku v sekci Aktivace doplňku.
5) Pokud jste nastavili správně nastavili cenu a cenový koeficient pro produkt a doplněk je aktivován, ve vašem eshopu se u tohoto produktu objeví tlačítko “Na dotaz” a text “Cena na dotaz” místo ceny. Texty se změní v seznamu produktů, v detailu produktu, sekci Top 10 produktů i ve vyhledávání. Pozor, v sekci Top 10 produktů se změna ceny projeví se zpožděním až několik hodin.
6) Po aktivaci doplňku vždy ověřte správné zobrazení tlačítek a cen u vašeho zboží v eshopu a to včetně variat produktů, vyhledávání a podobně. Podporované jsou standardní Shoptet šablony Samba, Disco, Step, Classic, Waltz, Tango a Techno.
Pokud používáte jinou šablonu nebo máte na eshopu naprogramované změny nebo využíváte další doplňky, může se zobrazení ceny na žádost zobrazovat chybně. Prosím, v takovém případě mě kontaktujte na support@chatgo.cz s odkazem na stránku s chybným zobrazením.
7) Zobrazení v Google vyhledávání, Google nákupech, Google Ads a v dalších službách?
Zboží, které se vám v eshopu zobrazuje s cenou na dotaz, je součástí XML feedů, které importujete v některých službách jako je Heureka nebo Google nákupy.
Doporučujeme vyloučit produkty s cenou na dotaz z platforem jako Google Nákupy, Google Ads, Heureka.cz a dalších. Rozdílná cena v XML feedu oproti zobrazení ve vašem e-shopu může vést k penalizacím nebo blokaci ze strany těchto služeb. Do feedů ani dat pro vyhledávače bohužel nelze místo ceny vložit text, například „Cena na dotaz“. Zboží na dotaz má nastavenou velmi vysokou cenu a s tou je pak v těchto službách také zobrazováno.
Zboží s cenou na dotaz můžete v XML feedech zakázat pomocí primární kategorie zboží.
a) Vytvoříte novou kategorii s názvem např. “Na poptávku” (Produkty -> Kategorie -> Přidat novou hlavní kategorie). V záložce Obecné informace vyplníte název kategorie “Na poptávku”. Nová katerorie se bude zobrazovat ve vašem eshopu a bude obsahovat všechno zboží s cenou na dotaz. Kategorii nelze skrýt, protože je nastavená jako výchozí kategorii pro zboží s cenou na dotaz, a toto zboží by pak také nebylo zobrazeno.
b) Přiřaďte všem produktů s cenou na dotaz tuto novou kategorii “Na poptávku” a označte ji jako výchozí kategorii (Bez označení jako výchozí se bude zboží zobrazovat v XML feedech). Zboží může být ve více kategoriích současně.

c) Přejděte do sekce Propojení XML feedy a v tabulce vyberte feed pro služby, který používáte, např.: Google nákupy, zvolte nastavení. V nastavení feedu v sekci Zakázat export z katerogií z volíte nově vytvořenou kategorii “Na poptávku” a uložíte.
Google search
Produkty s cenou na dotaz doplněk předkládá vyhledávačům s cenou 0. Produkty doporučujeme vyloučit z feedu pro Google a Google Nákupy pomocí primární kategorie, ideálně pojmenované třeba „Na poptávku“. Zboží se ve výsledcích Google zobrazí bez ceny, viz obrázek. Pokud by cenu náhoudou zobrazil, tak bude nulová.

Google Ads
Produkty doporučujeme vyloučit z feedu pro Google a Google Nákupy pomocí primární kategorie, ideálně pojmenované třeba „Na poptávku“. V Google Ads tuto kategorie nezahrnujte do kampaní. Pokud používáte doplněk Shoptet Kampaně, nastavte tuto kategorii k vyloučení
i v nastavení této služby.
Vyzkoušejte i další doplňky...
Cena na dotaz
Skryjte cenu u produktu a umožněte zákazníkovi požádat o cenovou nabídku pomocí tlačítka a formuláře.
Zobrazte ve vašem e-shopu tlačítko "Na vyžádání" místo tlačítka "Košík". Nové tlačítko bude odkazovat na funkci „Zeptat se“ a po jeho stisku se zobrazí poptávkový formulář.
Mapa prodejen
Zvyšte důvěryhonost e-shopu a nasměrujte zákazníka do vaší fyzické prodejny.
Zobrazte ve vašem e-shopu seznam vašich fyzických prodejen a výdejních míst.
WhatsApp widget
Komunikujte se svými zákazníky podobným způsobem, jako jsou zvyklí si psát se svou rodinou a přáteli. Jednoduše a pohodlně přes WhatsApp v mobilu.
Přidejte si WhatsApp widget na svůj e-shop a posuňte svůj prozákaznický přístup dále.
Fotorecenze
Nechte za sebe promluvit své zákazníky pomocí fotorecenzí.
Ukažte, že u vás lidé rádi nakupují a že jsou se svými objednávkami a hlavně produkty od vás spokojení.
Díky doplňku budete moci fotorecenze automaticky sbírat a zveřejnit je na svém e-shopu – na hlavní stránce i v detailu konkrétního produktu pod jeho popisem.

Přátelská podpora je skvělý marketing.
Chatgo jsem vytvořil s cílem umožnit brandům komunikovat se zákazníky tak, jak lidé komunikují se svou rodinou a přáteli. Jednoduše, přes mobil, přes Messenger.
Zdeněk Dušátko
Autor projektu Chatgo
Oslovte návštěvníky vašeho webu ještě dnes.