[Aktualizováno 10.3. 2021] – Omezení Messenger chatbotů po EU regulacích
Aktualizováno 10.03. 2020
Facebook třetího února oznámil postupné navracení funkcí v Messengeru zpět na EU trh.
Opět můžeme vytvářet automatické odpovědi s tlačítky. Doufejme, že se brzy vrátí i další funkcionality.

Aktualizace 16.12. 2020
Oslovení uživatele jeho jménem bude nakonec možné. Toto jméno v chatu bude možné odeslat až po první reakci uživatele. Buď až nám klikne na nějaké tlačítko nebo něco napíše do chatu.
Že se tato funkce nakonec zachová, je velmi dobrá zpráva. Dále budeme moci oslovovat zákazníky jejich jménem a tak vést personifikovanou konverzaci.
Proč tato omezení a koho se dotknou?
Dne 16.12. 2020 začnou platit restrikce Evropské Unie, které zásadně ovlivní fungovaní Facebook Messengeru a jeho reklamy. Tato omezení vznikla jako snaha Facebooku vyhovět nařízením o ochraně osobních údajů, které vydává European Economic Area (EEA).
Omezení se budou týkat všech Facebookových stránek, které jsou registrované na území zemí EEA – viz dále, nebo mají administrátora z těchto zemí. Restrikce dopadnou i na všechny uživatele žijící v zemích EEA.
Dotčené země: všech 30 členů EEA
- 27 EU států
- Velká Británie
- Norsko
- Island
- Lichtnštejnsko
Změny se samozřejmě dotkou také fungování Messenger zákaznického chatu a ChatGo platformy. V tomto článku shrnu všechny změny a nutné kroky pro zachování, co nejlepšího uživatelského zážitku ve vašich zákaznických chatech.
Změny v ChatGo zákaznické chatu
Změny se dotknou všech, kdo v chatu využívá automatické zprávy, navigační tlačítka a další grafické prvky. Následuje seznam nejdůležitějších změn, které ovlivní zákaznický chat a doporučená řešení, která zachová skvělý zákaznický zážitek.
#1 Hlavní menu chatovacího okna
Zákazníci již neuvidí hlavní menu (persistentní menu), které se zobrazovalo vedle pole pro zadávání textu. Menu bylo poměrně dobře skryté ve webové verzi chatu, tady tedy příliš chybět nebude. Odlišná situace je v mobilní aplikace Messengeru, kde toto menu bylo skvěle dostupné.
Hlavní menu nahradíme uvítací automatickou zprávou s tlačítky rychlé odpovědi a nebo pomocí klíčového slova, např. “menu”. Text automatické zprávy může být následující:
Dobrý den. Vítejte v KAFEE chatu, jehož hlavní nabídku si můžete kdykoliv zobrazit napsáním slova menu.
#2 Odesílání zpráv s bohatými grafickými prvky
Omezení se týkají i některých typů automatických zpráv, které byly zrušeny bez náhrady. Jedná se o zprávu typu Galerie a Tlačítka.
Zpráva typu Galerie umožňovala odeslat výčet položek zboží s obrázkem a akčním tlačítkem. Galerii můžeme částečně nahradit pomocí zpráv typu obrázek a tlačítka pomocí zprávy typu rychlá odpověď.
Tlačítkouvou zprávu lze jednoduše nahradit pomocí zprávy typu rychlá odpověď.
#3 Odesílání multimédií v automatických zprávách
Nadále je možné odesílat obrázky bez omezení. Zrušeno bude odesílání videí a všech ostatních typů souborů v automatických zprávách.
#4 Zobrazení znamení, že píšete
Zajímavým prvkem, pro oddělení více odeslaných automatických zpráv hned po sobě, byl indikátor, že píšete. Bohužel bude zrušen bez náhrady a dvě zprávy zasebou se odešlou bez pauzy.

#5 Přechod konverzace z hosta na jeho Messenger účet
Ne všichni zákazníci, kteří přijdou na vaše stránky, mají účet na Facebooku. Pro tyto uživatele tu zůstává zachovaná funkce pokračovat jako host a začít chatovat bez loginu.
V současné době bylo možné konverzaci hosta přenést na jeho Messenger účet pokud se během rozhovoru s námi přihlásil a tuto možnost využil. Toto již bohužel nebude možné.
Závěr
Situace kolem restrikcí je poměrně dynamická a Facebook prohlašuje, že funkce bude postupně zavádět zpět. Samozřejmě situaci budu nadále sledovat. O aktualizacích vás budu informovat i nadále v tomto článku.
Nové funkce budu přidávat do zákaznického chatu tak, jak budou postupně Facebookem uvolňovány.
Byl tento článek užitečný? Potřebujete poradit?
Napište mi do chatu nebo na support@chatgo.cz.

Přátelská podpora je skvělý marketing.
Chatgo jsem vytvořil s cílem umožnit brandům komunikovat se zákazníky tak, jak lidé komunikují se svou rodinou a přáteli. Jednoduše, přes mobil, přes Messenger.
Zdeněk Dušátko
Autor projektu Chatgo
Oslovte návštěvníky vašeho webu ještě dnes.